2009年6月23日星期二

我有一个毛病的说...


我有一个毛病的说。。。这个毛病困扰我了一段时间了。。
就是,我不晓得如何与人沟通,这个毛病再不解决掉的话,会影响我往后的人生的。。。所以。。。
大家有什么方案都提出来吧。。。
我常常很怕和不熟的朋友出去,因为怕冷场,怕尴尬。。。
不是很敢主动信息想认识的人,怕对方打来的时候不敢接电话。。。
虽然很想认识很多朋友,但常常就是因为这样,认识不到朋友。。。
有时候真的很讨厌这样的自己。。。。
真的很没有男子气概说。。。晕。。。
神啊。。救救我吧。。。


The song I’m listening now : 寂寞先生 - 曹格

3 条评论:

黑暗天使 说...

这很正常嘛!
想认识新朋友就先在friendster , facebook n Msn 认识先咯!
又不用见面又不用讲电话!
慢慢来啦!!

匿名 说...

I used to meet the same problem like yours. Through years, I realized that I should not force myself and create such pressure myself.
I used to desperately expect people to break the ice first. But then, a friend from Switzerland said to me: "Why don't you find joy and happiness yourself?" when she knew I crazily telephoned my close friend for I scared being lonely at the close-year party at Sentosa. I have changed a lot. I keep saying "Hi" or "Hello" to strangers or to those I really wanna make friends with.
Don't be shy to make questions and try to make your partners talk about their strengths, pride, achievements, success and even their sadness if they need a listener.
Hopefully, these tips can help you out. ^^
William Nguyen.

匿名 说...

学会了爱,就懂得如何与对方沟通;
学会了情,就懂得如何接受对方的沟通;
学会了爱情,就懂得聆听与接受任何人的沟通了......